読者です 読者をやめる 読者になる 読者になる

新型ボルボ最新情報

新型ボルボ最新情報を日々更新します。

Review: Volvo V60 (Consumentenbond)

ところで、ボルボを安く買うために、愛車を最大65万円高く売りませんか?

最大10社の一括査定で愛車を一番高く売る↓↓↓


Review: Volvo V60 (Consumentenbond)



Tot nu toe stonden Volvo-stationcars bekend als vierkante bakken met gigantisch veel bagageruimte. De nieuwe S- en V60 laten zien dat het ook een beetje ronder kan en mag. Een toefje sportiviteit, een coup?-achtige lijn en vooral veel nieuwerwetse veiligh
eidssystemen. Een 1e indruk van de stationversie, de V60. Kijk voor meer informatie op onze site: http://www.consumentenbond.nl/test/auto-vrije-tijd/auto/autos/?cid=ext_youtube_kZOIccAIIfQ

Ruimte in de Volvo V60
Als je aan een Volvo stationcar denkt, dan denk je hieraan: de Volvo V70: groot, vierkant en er kan ontzettend veel in. Maar tegenwoordig heb je ook een meer stilistische Volvo: de Volvo V60. Die ziet er wel wat krapper uit, maar we gaan kijken of het meevalt. Om te laten zien hoe groot de achterbakken zijn, gaan we eerst bij de V70 dit olievat erin zetten. Dat past zonder enig probleem. Maar bij de nieuwe Volvo V60, eens kijken... helaas.

Prestaties Volvo V60
Ik rijd nu in een Volvo V60 D3. 'D' begrijp ik nog wel: dieselmotor. Maar '3'? Raar getal, want wat onder de motorkap zit is een tweeliter vijfcilinder dieselmotor, 163 pk. En die prestaties, ja, het houdt niet over maar het is natuurlijk wel genoeg en hij is superzuinig, dat is
handig. En samen met de waardevastheid, die hij absoluut heeft, betekent dat dus lage kilometerkosten.

Rijeigenschappen van de Volvo V60 zijn voldoende. Het is geen supersportieve auto maar hij is wel superveilig. In noodsituaties gaat het helemaal perfect, maar qua comfort valt vooral op dat hij wat te zacht geveerd is en te hard gedempt is. Als je dat wil oplossen, kun je adaptieve dempercontrol bijbestellen en hij is dan wat beter in balans. Wat opvallend is ten opzichte van de concurrent is de heel grote draaicirkel. Waar andere auto's in ??n keer kunnen draaien, moet deze een paar keer steken. Ik zal het je laten zien.

Veiligheid Volvo V60
De Volvo V60 is op alle punten heel veilig, behalve het middenconsole. Die heeft namelijk ontzettend veel losse knopjes met allerlei rare functies. Bij andere autofabrikanten zie je vaak een centrale regelunit of een idrive, dan is allemaal gecentraliseerd. Maar bij de Volvo V60 moet je echt kijken naar al
die knopjes en wat de functie is. Je moet dus echt je ogen van het verkeer afhalen en kijken waar je op moet drukken. Dat is minder veilig natuurlijk.

De Volvo V60 zit natuurlijk stampvol veiligheidssystemen. De eerste is lane departure warning wat houdt dat in? Als je aandacht een beetje verslapt en je gaat te dicht naar de streep toe, dan krijg je dit. Dan ben je gelijk weer helemaal bij de les. Nummer 2 is dynamische cruise control, maar dat zit er als optie op, daar gaan we het verder niet over hebben. Het derde systeem is BLIS, dat staat voor Blind Spot Information System. Dat staat voor een systeem met een camera die kijkt of er verkeer in je dode hoek zit, dat je dan niet ziet. Dan gaat er een rood lampje branden en weet je zeker: oppassen, er komt verkeer aan. Het vierde veiligheidssysteem is parkeren voor en achter. Het uitzicht vanuit de Volvo V60 houdt niet over. Als je hem gaat inparkeren hoor je gelukkig piepjes. Elke Volvo V60 heeft standaard een Ci
ty Safety System. Wat is dat voor een systeem? Je weet gewoon dat als je in een filettje door de stad heenrijdt met een lage snelheid en je zit gewoon gezellig met je passagiers te kouten... op een gegeven moment als je het niet ziet... gaat hij gewoon vanzelf vol op de rem.

Vormgeving Volvo V60
In vergelijking met bekende Volvo stationcars: die zijn allemaal gewoon recht, terwijl de Volvo V60 veel mooier afloopt. Ook de achterklep is veel ronder geworden. Heel herkenbaar van de Volvo, de verticale achterlichten. Nou zou je denken, dat zal wel gevolgen hebben voor de achterinzittenden, maar dat valt reuze mee. Als je achterin stapt: hoofdruimte is er genoeg, maar beenruimte houdt niet over.

Het zicht vanuit de Volvo V60 valt niet echt mee, zeker naar achteren en daar zitten ook nog eens die hoofdsteunen in de weg. Die kun je wel neerklappen, er zit hier een knopje. Maar waarom zit dat knopje niet gewoon in het dashboard? Daar heb je het nodig. V
ervolgens denkt Volvo duidelijk aan de kindertjes. Hier zit een handige zitverhoging in, dus je hoeft geen losse kinderstoel mee te nemen.

De afstandsbediening is eigenlijk ook heel slim. Er zit een informatieknop op: als je al weg loopt van de van de Volvo V60 en je drukt op de i-knop, gaat hij dit allemaal controleren.

Conclusie review Volvo V60
De Volvo V60 is niet meer zo'n grote vierkante stationcar zoals Volvo ze ook wel maakt. De twee belangrijkste punten waar we op letten, zuinigheid en veiligheid: perfect.

Specificaties Volvo V60 D3
- Prijs: vanaf 36.350 euro
- Prijs testauto: 48.850 (uitvoering: Summum)
- 2.0 liter dieselmotor, 163 pk, 400 Nm
- 6-traps Geartronic (automatische versnellingsbak)
- CO2-uitstoot: 159 g/km
- Gemiddeld verbruik: 6,0 l per 100 km (= 1 op 16,7, fabrieksopgave)
- Ecotest: nog niet bekend
- Energielabel C・・・続きはこちら⇒Review: Volvo V60 (Consumentenbond)



ボルボ V60について【おしえてGoo!より】

質問:車のエアコン

回答:最近のエコエンジン(排気量が少ない+ターボでブースト)はエアコンの聞きが悪い(効くが遅い)のは試乗で実感したのですが、これは、コンプレッサーも小型だからであって、排気量や馬力と...

(引用元:http://oshiete.goo.ne.jp/qa/8583689.html



WATCH: Two-minute review: Volvo V60 Cross Country - Express.co.uk


Express.co.uk

WATCH: Two-minute review: Volvo V60 Cross Country
Express.co.uk
Volvo has really tapped into its Scandi design roots in the last couple of year, giving it a point of difference between its models and German rivals in the premium market. The V60 is a handsome estate car and jacking up the suspension by a healthy ...




記事引用元
WATCH: Two-minute review: Volvo V60 Cross Country - Express.co.uk



ところで、ボルボを安く買うために、愛車を最大65万円高く売りませんか?

最大10社の一括査定で愛車を一番高く売る↓↓↓